kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
پروژه اعجاب‌برانگیز ایران در سریلانکا
 علی نادری: «سد «اومااویا» که امروز توسط رئیس‌جمهور در سریلانکا افتتاح شد، یکی از عجیب‌ترین پروژه‌هایی است که تا به‌حال ایرانیان در خارج از کشور اجرا کرده‌اند. نیم میلیارد دلار قرارداد با اجرای عملیات مهندسی بعضا یگانه در دنیا. سال 2020 این طرح یکی از چهار پروژه منتخب تونل‌سازی دنیا معرفی شد.»
 محمد عنایتی نجف‌ آبادی هم نوشت: «یک جزء پروژه‌ای که ایران برای سریلانکا ساخت و امروز بهره‌برداری شد، شفتی به عمق 618 متر است که در دل زمین حفر شده و آب رو به مغار نیروگاه میرسونه. 618 متر تقریبا 1.5 برابره ارتفاع برج میلاده...ژول‌ورن رؤیای سفر به مرکز زمین رو تصویر کرد اما ایرانی‌ها اونو تعبیر کردند.»
تشکر آقاجان
 مجید بامری با انتشار تصویری از تشکر کارگر شرکت هفت تپه از رهبر انقلاب برای پیگیری مطالبات کارگران این شرکت نوشت: «آقاجان، ما سیستان و بلوچستانی‌ها هم، از حسن نظر جنابعالی در پیگیری و نگاه مدبرانه جهت حل مشکلات و احیای کارخانه بافت بلوچ تشکر می‌کنیم...»
برکات طوفان‌الاقصی و وعده صادق
 الهام عابدینی: «11 دانشگاه آمریکا عرصه تظاهرات‌ و تحصن در حمایت از فلسطین و بهتر بگم، علیه رژیم صهیونیستیه. شاید بزرگ‌ترین برکت «طوفان‌الاقصی» و بعد هم «وعده صادق» همین چرخش افکار عمومی دنیا و این «آگاهی» بود. چهره رژیم دیگر ترمیم نخواهد شد.»
استخوان‌ها شهادت می‌دهند
 محمدعلی سافِلی با انتشار تصویری از اجساد در گور دسته جمعی محوطه بیمارستان شفا در غزه نوشت: «آخرین باری که اخبار گورهای دسته‌جمعی را دنبال می‌کردیم، بعد از فروپاشی صدام بود؛ استخوان‌هایی که در جای جای عراق شهادت بر جنایات رژیم بعث می‌دادند؛ حالا بعد از بیست سال جهان جای بدتری شده است و استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!»
 به جرم اعتراض مسالمت‌آمیز
 محمد صرفی: «پس از دستور مستقیم بایدن به پلیس فدرال، یک قطار اتوبوس مقابل دانشگاه کلمبیا در نیویورک پارک کرده‌اند تا دانشجویان دستگیر شده را ببرند. دانشجویانی که تنها جرمشان این است؛ اعتراضی کاملا مسالمت‌آمیز به نسل‌کشی در غزه و حمایت آمریکا از رژیم جنایتکار اسرائیل.»
200 روز خسارت برای صهیونیست‌ها
 حسین دلیریان: «دویست روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه گذشت و نه تنها حماس نابود نشد بلکه جبهه باطل، هر روز یک وجه جدید از توان نظامی محور مقاومت را می‌بیند. مثل امروز که مقاومت لبنان با چند پهپاد برای اولین بار به حیفا حمله کرد.»
ننگ پاک‌نشدنی
 مهدی بختیاری با انتشار این تصویر نوشت: «ننگ یک سری تصاویر به راحتی پاک نمیشه. مثل این‌جا که سربازان اسرائیل با ویرانی‌های غزه عکس یادگاری می‌گیرند.»
خفقان سیاسی در حوزه آی‌تی دنیا
 سید‌هانی‌ هاشمی: «۲۰ کارمند دیگر گوگل به دلیل حمایت از فلسطین اخراج شدند. در عرض دو هفته، گوگل حداقل ۴۸ کارمند را که ارتباط این شرکت با ارتش اسرائیل از طریق پروژه Nimbus را رد کرده بودند، اخراج کرد. دیکتاتوری، سانسور و خفقان سیاسی در حوزه آی تی دنیا موج میزنه!»